Wypracowania maturalne - poziom podstawowy

  • Dokonując analizy i interpretacji Pieśni III Jana Kochanowskiego oraz odwołując się do innych utworów poety przedstaw postawę życiową czołowego twórcy polskiego Renesansu. [»»»]
  • W wypracowaniu: "Człowiek wobec przemijalności życia" odwołaj się do wiersza Czesława Miłosza pt. Zaśpiew. Zwróć szczególną uwagę na podmiot mówiący i elegijny charakter utworu. [»»»]
  • Analizę i interpretację podanego fragmentu utworu wykorzystaj w wypracowaniu na temat: Jak przeszłość kształtuje relacje między inteligencją i chłopami w Weselu Stanisława Wyspiańskiego? [»»»]
  • W wypracowaniu na temat: "Rozrachunek renesansowego poety z filozofią stoicką" wykorzystaj treści zawarte w Trenie XVI, a także odwołaj się do wybranych pieśni Jana Kochanowskiego. [»»»]
  • Literackie spotkania wrogów. Rozwiń temat na przykładzie przedstawionego fragmentu Iliady Homera oraz znanej Ci z Pana Tadeusza Adama Mickiewicza spowiedzi księdza Robaka (Zwróć uwagę na rodzaj przedstawianych sytuacji, portrety bohaterów i ujawniające się w ich zachowaniach uniwersalne postawy ludzkie). [»»»]
  • Jaką funkcję pełni Mazurek Dąbrowskiego w Panu Tadeuszu Adama Mickiewicza? W pracy wykorzystaj znajomość utworu Józefa Wybickiego i podanych fragmentów Pana Tadeusza. [»»»]
  • Zanalizuj przedstawioną poniżej scenę i objaśnij, na czym polega jej dramatyzm oraz kluczowy charakter w powieści Granica Zofii Nałkowskiej. [»»»]
  • Jak żyć ma człowiek? Kto, komu, jakich i jak udziela rad w Pieśni XI i w innych pieśniach Jana Kochanowskiego? Wykorzystaj w wypracowaniu stosowne konteksty filozoficzne i historycznoliterackie. [»»»]
  • Gustawa Herlinga-Grudzińskiego Inny świat. Wyjaśnij tytuł na podstawie podanego fragmentu. Czy opisany mechanizm systemu działał w pełni skutecznie? Odpowiedź uzasadnij argumentami z całego utworu. [»»»]
 + Testy
 Wypracowania:
 + p. podstawowy
 + p. rozszerzony