Wypracowania maturalne - poziom podstawowy
- Dokonując analizy i interpretacji Pieśni III Jana Kochanowskiego oraz odwołując się do innych utworów poety przedstaw postawę życiową czołowego twórcy polskiego Renesansu. [»»»]
- W wypracowaniu: "Człowiek wobec przemijalności życia" odwołaj się do wiersza Czesława Miłosza pt. Zaśpiew. Zwróć szczególną uwagę na podmiot mówiący i elegijny charakter utworu. [»»»]
- Analizę i interpretację podanego fragmentu utworu wykorzystaj w wypracowaniu na temat: Jak przeszłość kształtuje relacje między inteligencją i chłopami w Weselu Stanisława Wyspiańskiego? [»»»]
- W wypracowaniu na temat: "Rozrachunek renesansowego poety z filozofią stoicką" wykorzystaj treści zawarte w Trenie XVI, a także odwołaj się do wybranych pieśni Jana Kochanowskiego. [»»»]
- Literackie spotkania wrogów. Rozwiń temat na przykładzie przedstawionego fragmentu Iliady Homera oraz znanej Ci z Pana Tadeusza Adama Mickiewicza spowiedzi księdza Robaka (Zwróć uwagę na rodzaj przedstawianych sytuacji, portrety bohaterów i ujawniające się w ich zachowaniach uniwersalne postawy ludzkie). [»»»]
- Jaką funkcję pełni Mazurek Dąbrowskiego w Panu Tadeuszu Adama Mickiewicza? W pracy wykorzystaj znajomość utworu Józefa Wybickiego i podanych fragmentów Pana Tadeusza. [»»»]
- Zanalizuj przedstawioną poniżej scenę i objaśnij, na czym polega jej dramatyzm oraz kluczowy charakter w powieści Granica Zofii Nałkowskiej. [»»»]
- Jak żyć ma człowiek? Kto, komu, jakich i jak udziela rad w Pieśni XI i w innych pieśniach Jana Kochanowskiego? Wykorzystaj w wypracowaniu stosowne konteksty filozoficzne i historycznoliterackie. [»»»]
- Gustawa Herlinga-Grudzińskiego Inny świat. Wyjaśnij tytuł na podstawie podanego fragmentu. Czy opisany mechanizm systemu działał w pełni skutecznie? Odpowiedź uzasadnij argumentami z całego utworu. [»»»]
• Online: 26 user(s)